امانت امین

إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی

امانت امین

إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی

امانت امین

جوانان انقلابی دانشگاه سعی کنند خوب درس بخوانند؛ خوب فکر و معرفتشان را بالا ببرند. سعی کنند در محیط خودشان اثر بگذارند؛ فعال باشند، نه منفعل؛ روی محیط خودشان، اثر فکری و روانی بگذارند. این شدنی است. یک جوان گاهی اوقات میتواند مجموعه پیرامونی خودش را - کلاس را، استاد را و حتّی دانشگاه را - زیر تأثیر شخصیت معنوی خودش قرار دهد. البته این کار با سیاسیکاری به‌دست نمی‌آید؛ با معنویت به‌دست می‌آید، با صفا به‌دست می‌آید، با استحکام رابطه با خدا به‌دست می‌آید. عزیزان من! رابطه با خدا را جدّی بگیرید. شما جوانید؛ به آن اهمیت بدهید، با خدا حرف بزنید، از خدا بخواهید. مناجات، نماز، نماز با حال و با توجّه، برای شما خیلی لازم است. مبادا اینها را به حاشیه برانید.

بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه تهران ‌۱۳۷۷/۰۲/۲۲

پیام های کوتاه

کد اخبار

قالب وبلاگ


قالب وبلاگ | ابزار صلوات شمار تماس با ما

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است



تجمّلات برای یک جامعه،مضر و بد است.آن کسانی که با تجملات مخالفت می کنند،معنایش این نیست که از لذتها و خوشیهایش بی اطلاعند،نه!
آن را کاری مضر برای جامعه می دانند.مثل یک دارو یا خوراکی مضر.با تجملات زیادی،جامعه زیان می کند.البته در حد معقول و متداول ایرادی ندارد.اما وقتی که همین طور مرتب پای رقابت و مسابقه به میان آمد،اصلا از حد خودش تجاوز می کند و به جاهای دیگر می رود.
امام خامنه ای (مدظلّه العالی)
20/4/1370
۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۱۶
دانشجو

ابزار هدایت به بالای صفحه

پشتیبانی